Advertisements

Coldnews, Hotnews și Hardnews

Circulă o glumă pe net: abia ce-ar fi ieșit Florian Coldea de la audieri din Comisia parlamentară, că editorul coordonator Dan Tăpălagă împreună cu redactorul-șef Cristian Pantazi de la HotNews au anunțat că părăsesc HotNews pentru „un nou proiect”. Cea mai bună o fac cei de la TNR, cum că odată cu cei doi pleacă și băiatul care scotea diacriticele.

Legat de relația cu fondatorul Ioan Mărgărit, Dan Tăpălagă a declarat pentru Paginademedia că e vorba de:

Viziuni editoriale diferite. Vedem diferit dezvoltarea și viitorul. Am hotărât să ne facem un nou proiect online.
Pentru News.ro, Tăpălagă a dezvăluit (ca și cum ar fi fost vreun mare mister) că, într-adevăr, viitorul proiect…

Va fi în online. Sperăm ca săptămâna viitoare să fim deja sus. În online, dacă nu te mişti repede, pierzi. Rămânem pe zona hard news, quality, cu o componentă puternică de investigaţii. Conţinutul va fi la liber şi ne bazăm pe un model un pic diferit de monetizare. Vom conta foarte mult pe donaţii, proiecte independente.

Ce spune fondatorul Hotnews, Ioan Mărgărit, pentru Paginademedia.ro:

Este normal ca la un moment dat, în viața profesională, să încerci ceva pe cont propriu. Nu vom aduce pe cineva din afară. Va fi un fel de Consiliu Editorial, dar încă nu pot spune cine va face parte din conducere. Cristian Pantazi va mai asigura interimatul o săptămână-două.

În legătură cu diferențele de viziune:

Nu vred că sunt diferențe de viziune esențiale. Subiectele sunt tot cele importante pentru public. Sunt mai multe nuanțe. Vrem să continuăm pe aceeași linie, de a avea cititori fideli, dar și de a câștiga noi cititori.

Eu le mulțumesc mult pentru cei 14 ani (la Cristi) și 12 ani (la Dan), în care am muncit împreună. Le datorez foarte mult, pentru ceea ce este azi Hotnews. Cred că proiectul lor este complementar cu Hotnews. Îmi pare bine că mai apare un proiect editorial de valoare, într-o presă atât de sărăcită.

HotNews are un parteneriat cu situl ActualdeCluj.ro. Jurnaliștii clujeni nu au comentat această mișcare, cel mai afectat părând însă Răzvan Chiruță, fost redactor-șef la România liberă, angrenat acum în noul proiect Newsweek. Acesta s-a supărat după un comentariu al lui Ionut Cristache – „penibilul moderator al emisiunii România 9”, care suna (citat de Chiruță) astfel:

Adevărul că după ce SIE a anunțat practic aducerea brandului editorial Newsweek în Romania trebuia, probabil, și SRI să contraatace!

În mod normal aș fi ignorat aberația lui Cristache – scrie Răzvan Chiruță – căci, din păcate, a devenit banal să fie folosită această acuză, a colaborării cu serviciile secrete, pentru a împroșca cu noroi fără dovezi pe oricine te deranjează. Pentru ca în final să îl provoace:

Ionuț Cristache, vino, te rog, cu dovada că Newsweek Romania a fost adus de SIE și eu personal mă retrag din presă în secunda imediat următoare. Până atunci, să îți fie rușine.

Acum, lasând la o parte „bârfele” și înțepăturile colaterale, cel mai pertinent comentariu pe subiect îl are bloggerul brașovean Vali Petcu. Acesta afirmă că știrea nu e că pleacă Pantazi și Tăpălagă, ci că un site cu 300.000 unici pe zi, de talia Hotnews.ro, nu este profitabil:

Din câte știam Pantazi era acționar, nu pleci de la o companie unde ești acționar decât dacă ești convins că e pe ducă. Și e pe ducă din același motiv pentru care toate site-urile de știri de tipul hotnews.ro sunt pe ducă, pentru că momentul pe care l-au prins acum 15 ani, când „găseau” pe net conținut gratis, nu ține loc de strategie pe termen mediu sau lung. Mergi un pic cu valul, te mai târăști, mai dai afară niște oameni, mai renunți la consultanții gen Comănescu, dar la final tot pe minus ești.

În România sunt prea multe site-uri de știri, iar asta face ca monetizarea lor să fie dificilă, pentru că inventarul de afișări e mare. La final, banii încasați nu ajung pentru salarii și hosting și un design de 2015 – încheie bloggerul cunoscut sub porecla Zoso după blogul său zoso.ro.

Advertisements

Lasă un răspuns