Advertisements

PSD-iștii, la foc automat

Odată ieșită de la putere, „dreapta” s-a mutat într-o opoziție mai mult mediatică, decât parlamentară. Astfel, după ce miniștrii PSD au fost luați în vizor foc cu foc imediat după desemnare, a venit și rândul „foștilor”, de-a valma. Jurnalista de investigații Emilia Şercan, care spunea că jurnalismul de investigaţie din România este făcut la ora actuală de “lupi singuratici”, a publicat ieri un comentariu pe pagina sa de facebook, vizând revista Sinteza.

„Sinteza” este revista lui Vasile Dâncu, fost vicepremier, prieten al lui George Maior și partener de cântări și vacante cu Sebastian Ghiță. Revista asta, care este scoasă în condiții grafice de exceptie – full color, hârtie lucioasa, circa 230 de pagini – este editata de Asociația Romană pentru Evaluare si Strategie a lui Vasile Dâncu, dar are în ea reclama de la CEC și Tarom, ambele companii ale statului roman. Eu știam că statul nu mai bagă publicitate în presă, însă vad că nu este așa dacă vorbim despre vicepremierul în exercițiu și de numărul din decembrie al revistei, de exemplu. La chioșcurile de ziare, prețul revistei este de 14,5 lei, unul foarte mic raportat la condițiile grafice.

Emilia Șercan lucrează din 2009 ca jurnalist independent, iar din 2010 este senior editor la site-ul cursdeguvernare.ro. A fost premiată de anul trecut de Centrul Raţiu pentru Democraţie din Turda pentru pentru publicarea, în premieră, a anchetei despre plagiatul lui Gabriel Oprea în 2015. Postarea sa de ieri continuă cu o remarcă despre Digi:

digiEi bine, „Sinteza” se găsește și în casieriile DIGI, acolo unde se distribuie gratuit. Te duci să-ți plătești abonamentul la cablu, pleci de acolo și cu o „Sinteza”. Dacă te apuci să răsfoiești revista, asa cum am făcut eu, mai poți constata și că DIGI are vreo 7 pagini de reclamă. Iar dacă ai memorie cât de cât bună, îți mai aduci aminte și că IRES – Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie, care a fost al lui Vasile Dâncu și pe care acesta cică l-a vândut în noiembrie 2015, a făcut sondajele la alegerile prezidențiale (2014) și parlamentare (2016) pentru DIGI 24.

Păi, asta e o veste bună 🙂 am văzut revista la Festivalul Internaţional de Carte Transilvania și mi-aș fi dorit s-o mai răsfoiesc, fiind chiar de bună calitate. Săptămâna trecută am trecut pe la o casierie DIGI din Cluj și nici vorbă de vreo Sinteză pe-acolo, doar programul Digi Film. Dar o să mă duc și mâine, dacă tot am aflat că aș putea s-o găsesc.

De ce va zic toate astea? Pentru că mi-am adus aminte că multi, prea mulți ziariști corecți, dar prea incisivi cu Sistemul, au fost efectiv forțați să se lase de presă, iar cei care s-au încăpățânat să facă presă lucrează pentru fundații sau pe cont propriu.

De acord cu asta. Presa e pe butuci, iar când vezi că o revistă apare totuși – și în condiții grafice de excepție – nu poți să nu te gândești la cele care n-au supraviețuit. Dar din câte știu eu, Vasile Dâncu are o relație de afaceri mai veche cu Digi, prin 2013 discutându-se de o vânzare a Transilvania Media Grup către Digi, care ar fi luat până la urmă doar ceva din Transilvania LIVE (nu și brandul). Așa că dacă au un barter pe reclamă, este în avantajul abonaților și asta susține doar difuzarea revistei. Cât privește capra vecinului, cam asta-i situația: afacerile s-au așezat și puținii supraviețuitori în situația actuală (cum – necum, treaba lor) ar trebui apreciați funcție de nivelul publicației, nu doar după modul în care își găsesc (sau nu) clienți pentru publicitate.

Tot Vasile Dâncu patronează și Transilvania Reporter, una din puținele redacții de tip clasic care au supraviețuit în Cluj. Fostul vice-prim-ministru este un personaj controversat în ambele tabere, susținând recent în presă că a încercat să creeze un echilibru în guvernul Cioloș și a propus-o de mai multe ori pe Shevil Shhaideh secretar de stat la Dezvoltare Regională și Administraţie Publică, pentru că oricum stătea să lucreze până seara târziu în Minister.

Advertisements

Lasă un răspuns